Contacteer de ombudsman
Meld hier je klacht over de werking of dienstverlening bij de ombudsman van het ACV
Een klacht over de werking of dienstverlening van het ACV?
Je kan als lid terecht bij de ombudsman van het ACV Joos Demeulenaere. Hij behandelt klachten over de werking en dienstverlening van het ACV. Je kan hieronder contact opnemen via het contactformulier
Opgelet: je doet in eerste instantie een beroep op onze dienstverleners en experts via het contactcenter of dienstencentra. Zij helpen je verder met al je vragen rond je arbeidssituatie of werkloosheidsdossier; of kunnen informeren over je bijvoorbeeld je lidmaatschapsbijdrage en premies.
Lees ook eerst onze FAQ na over de werking van de ombudsdienst. 👇
-
Waarvoor kan je terecht bij de ombudsman van het ACV?
Heb je vragen, klachten of bemerkingen bij de opvolging van je dossier of bij de dienstverlening die je kreeg? Dan kan je aankloppen bij de ombudsman.
De ombudsman behandelt klachten over de werking en dienstverlening van het ACV. Je kan aankloppen bij de ombudsman als je vragen, klachten of bemerkingen hebt bij de manier waarop je dossier behandeld is of de dienstverlening die je kreeg.
Dat kan bijvoorbeeld gaan over de opvolging van je werkloosheidsdossier, juridisch dossier, bijdragen en lidmaatschap, ondernemingsprobleem, aanpak van grensoverschrijdend en pestgedrag. Ook voor klachten over de dienstverlening en syndicale werking in je onderneming, kan je terecht bij de ombudsman.
-
Welke klachten worden niet behandeld door de ombudsman?
-
eerstelijnsvragen voor dienstverleners (contactmogelijkheden)
- anonieme klachten
- vragen van niet-leden behalve als de ingediende klachten ernstige feiten aanhalen inzake misbruik, pestgedrag, gevaarlijke situaties, …
-
eerstelijnsvragen voor dienstverleners (contactmogelijkheden)
-
Hoe verloopt de procedure om een klacht bij de ombudsman in te dienen?
- Vul onderstaand formulier in of neem contact op met de ombudsman.
- Daarna word je over alle stappen schriftelijk op de hoogte gehouden.
- De ombudsman bevestigt de ontvangst van je klacht en geeft een dossiernummer mee.
- Verder zal hij aangeven welke stappen er gezet zijn.
- De ombudsman zal je klacht bespreken met de bevoegde dienst en een oplossing zoeken.
- Indien nodig bemiddelt de ombudsman.
- Op het einde ontvang je het gemotiveerde besluit van de ombudsman.
-
Hoe contacteer je de ombudsman?
Je bereikt de ombudsman het makkelijkst en snelst via onderstaand contactformulier. De ombudsman is ook bereikbaar via:
- Mail: ombudsdienst@acv-csc.be
- Brief: ACV-ombudsdienst, Haachtsesteenweg 579, 1030 Brussel
Vermeld altijd je naam, adres, telefoonnummer en ACV-lidnummer.
Vul het formulier hier in
💡 Enkel je naam, familienaam, e-mailadres en omschrijving van de klacht zijn verplicht.
Het is handiger dat je alvast andere gegevens zoals je telefoonnummer of lidnummer invult, maar deze zijn niet verplicht of nodig om het formulier door te kunnen sturen.