
Shutterstock - Gajus
Werk jij voor een middenveldorganisatie of in de maatschappelijke dienstverlening? Werk jij met de meest kwetsbaren in onze samenleving? Dan staat ACV Limburg graag voor je klaar! Of er nu voor je cliënt een werkloosheidsdossier opgemaakt moet worden, je met een juridische vraag over een arbeidscontract zit, er dopkaarten opgestuurd moeten worden of administratieve gegevens aangepast moeten worden ... we helpen je graag verder. We zetten al onze contactmogelijkheden op een rij.
Even vooraf: Is je cliënt nog geen lid? Je kan hem/haar eenvoudig online lid maken. Alle informatie over het ACV-lidmaatschap vind je terug op deze website.
Afspraak
ACV Limburg werkt voor al je vragen op afspraak: telefonisch, persoonlijk in een ACV-kantoor en voor sommige afspraken is zelfs een videogesprek mogelijk. Maak je afspraak:
- bij voorkeur via www.afspraakACV.be (hou het rijksregisternummer bij de hand)
- of via het ACV-contactcenter op het nummer 02 244 30 00
Langskomen
Aan het ACV-onthaal kan je cliënt terecht voor kleine administratieve zaken zoals:
- het afhalen/afgeven van dopkaarten
- het afgeven van documenten
- het maken van een afspraak
Je vindt ons ACV-onthaal hier terug.
E-mailen
Vragen kunnen ook gesteld worden via een algemeen online formulier. Geef minstens een telefoonnummer of e-mailadres van je cliënt op om het contact vlot te laten verlopen.
Dringende situaties
Voor dringende gevallen kan je tijdens de kantooruren bellen naar 011 30 60 40. Let op: vrijdagnamiddag is het ACV gesloten! Dit telefoonnummer mag enkel gebruikt worden voor situaties waarin onmiddellijke acties vereist is en mag niet gedeeld worden met derden.
Documenten i.v.m. werkloosheid?
Bestel online werkloosheidsdocumenten. Ze vallen snel in de brievenbus van je cliënt.
Brievenbussen
Documenten bezorgen? Dat kan vlot via de ACV-brievenbussen.
Online stempelen
Is je cliënt volledig werkloos? Dan kan hij/zij via www.mysocialsecurity.be zijn/haar stempelkaart zelf elektronisch invullen, consulteren, wijzigen en versturen. Het enige dat je nodig hebt om een elektronische controlekaart C3 in te vullen, is een elektronische identiteitskaart (eID), de pincode en een kaartlezer. Je cliënt kan ook gebruik maken van de app eC3 (App Store en Play Store) en aanmelden via itsme. Meer uitleg alsook een instructiefilmpje over het online stempelen vind je hier terug.
Digitale ACV-account
Alle ACV-leden hebben automatisch een digitale account. Log bij voorkeur in met de eID of itsme en krijg toegang tot Mijn ACV. In deze digitale account kan je de stand van het werkloosheidsdossier raadplegen en ook de uitbetaling van de uitkering volgen. Je kan er ook de persoonlijke en professionele gegevens consulteren en/of wijzigen. Meer uitleg over Mijn ACV vind je hier terug.
P.S. Deze webpagina is bedoeld voor middenveldorganisatie en maatschappelijke dienstverleners en heeft niet de bedoeling om verder verspreid te worden.